Goederen retourneren

U heeft het wettelijke recht op retour binnen 14 dagen, gemeten vanaf het moment dat u de artikelen ontving. Na deze periode van 14 dagen heeft u geen wettelijk recht meer op retour. U kunt nog wel om een retour verzoeken. Voor het recht op retour dat wij eventueel toekennen na de wettelijke periode van 14 dagen betalen wij de door u betaalde verzendkosten bij aankoop niet terug. U kunt dan uitsluitend het aankoopbedrag van de goederen terugvragen. Als de wettelijke periode van 14 dagen is verlopen hebben wij het recht uw retour te weigeren.

Hier beschrijven wij kort wat de procedure voor een retourzending is.

Wilt u goederen retourneren, vraag dan ons retourformulier aan. Wij sturen u dit per e-mail toe op eerste verzoek. U vult dit formulier in en voegt het bij de goederen die u retourneert.

U draagt de kosten voor de retourzending. Ook als de levering van de bestelling gratis was. U kunt wel, als u aan de wettelijke voorwaarden voor retour voldoet, de door u betaalde ‘verzendkosten bij aankoop’ terugontvangen.

Doe het ingevulde retourformulier met de artikelen in de retourzending. Verpak alles goed, heel goed. U bent aansprakelijk voor eventuele schade of verlies tijdens transport van de retourzending. Wij raden aan om retourzendingen verzekerd te versturen met de juiste verzekerde waarde. U legt het risico voor schade of verlies dan bij de transporteur. Maak eventueel foto's van de retourzending voordat u de doos afsluit zodat u in het geval van schade of verlies beeldmateriaal hebt.

Frankeer uw retourzending op de juiste wijze. Retourzendingen waarvoor aan ons verzendkosten worden berekenend zullen wij weigeren.

Laat ons de T&T code van uw retourzending weten, als er een T&T code is. Wanneer de bezorger ons misloopt en wij hebben geen T&T code dan weten wij niet dat er een zending voor ons klaar ligt. Wordt de zending aan u geretourneerd, en beschikten wij niet over een T&T code, dan is dat uw verantwoordelijkheid. U moet de goederen dan nogmaals verzenden of van de retour afzien.

Retourneert u goederen vanaf een bestemming buiten de EU geef dan op de juiste wijze voor de Nederlandse douane aan dat het een retourzending betreft. Retourzendingen zijn heffing vrij, mits op de juiste wijze aangemeld. U vindt meer informatie op het retourformulier of u kunt deze opvragen bij een postkantoor bij u in de buurt. Indien de Nederlandse douane gelden heft over uw retourzending zullen wij deze aan u doorberekenen of in mindering brengen op het terug te betalen bedrag. Het op de juiste manier aanmelden van retourzendingen is uw verantwoordelijkheid.

Wanneer wij de retourzending optisch onbeschadigd ontvangen zullen wij de goederen inspecteren. Zendingen die ons zichtbaar (zwaar) beschadigd worden aangeboden zullen wij fotograferen maar weigeren. Indien de originele goederen ons in nieuwstaat bereiken accepteren wij uw retour. Wij betalen u dan binnen veertien dagen (gemeten vanaf de inspectie) uw volledige aankoopbedrag, of het aankoopbedrag minus verzendkosten, terug.
Indien de goederen beschadigd zijn of het niet de goederen zijn die wij u hebben toegestuurd, zulks ter beoordeling van ons, weigeren wij uw retour. Goederen waarvan onze markering is verwijderd, beschadigd of gewijzigd, weigeren wij altijd.
Wij betalen in al deze gevallen het aankoopbedrag en verzendkosten niet terug. U hebt in dat geval de volgende keuze:

1. Wij gooien het geretourneerde artikel weg.
2. Wij sturen het artikel aan u terug, onder berekening van verzendkosten vermeerderd met BTW.

Alvorens u start met uw retour wijzen wij er nogmaals op dat u verantwoordelijk bent voor de teruggestuurde goederen tot het moment dat zij bij ons afgeleverd zijn. Alle schade of verlies die optreedt voordat wij het artikel retour ontvangen is niet voor onze rekening, maar voor rekening van de koper.

Stuur uitsluitend originele, onbeschadigde, nieuwe artikelen terug om teleurstelling te voorkomen.

Heeft u nog vragen over het retourneren van goederen, neem dan gerust contact op.